Aquest matí, a la Sala de Plens de l’Ajuntament del Vendrell, s’ha
presentat el logotip guanyador del concurs per escollir la imatge que
identificarà El Vendrell com a Capital de la Cultura Catalana 2020. La
imatge és obra del dissenyador gràfic Andreu Robusté, nascut a Calafell i
que actualment, després de 10 anys treballant en agències de
publicitat, treballa com a freelance. En total, al concurs s’hi han
presentat 31 dissenys.
La regidora de Cultura, Eva M. Serramià, ha destacat que el
disseny de Robusté ha agradat especialment al jurat per ser un logotip
“alegre, optimista, que fuig dels estereotips d’imatges o personatges
del patrimoni cultural del Vendrell, i que en canvi, és representatiu de
la cultura popular, de la inclusió, de la cohesió i en el qual tothom
s’hi pot sentir identificat”.
L’autor del disseny guanyador, Andreu Robusté, ha explicat el procés
que ha seguit per confeccionar la imatge, del qual n’ha destacat
l’extensa feina de conceptualització. L’objectiu de la plasmació gràfica
d’aquest treball ha dit “és aglutinar un seguit de conceptes, com ara
la diversitat, el dinamisme, la cohesió social o la inclusió en
correlació amb el gran activisme cultural del Vendrell”. I fer-ho, amb
una proposta d’”imatge simple i moderna, en la qual cap persona, acció
cultural o tradició popular s’hi senti exclosa”. Per tal
d’aconseguir-ho, Robusté ha optat per la utilització del cercle com
element geomètric simple i perfecte en tots els seus extrems i com a
origen compositiu del conjunt que conforma la peça final. Una peça plena
de colors i de cercles més petits, en el qual no només hi ha volgut
plasmar la riquesa cultural del Vendrell sinó de tot l’àmbit català.
A l’acte de presentació del logotip també hi ha assistit Xavier
Tudela, president de la Capital de la Cultura Catalana 2020, que l’ha
qualificat “de moment simbòlic i alhora important”. I és que, segons
Tudela, “a partir d’aquesta imatge la població del Vendrell té ja la
capacitat per adherir-se emocionalment a aquest esdeveniment”. En
relació al logotip guanyador, l’ha qualificat d’”integrador i trencador”
i ha volgut emfatitzar que “representa tot allò que el Vendrell pot
oferir i compartir”.
En paral•lel a la creació del logotip, des de la Regidoria de Cultura
ja s’està treballant intensament en bastir la programació de l’any
2020. De moment, s’està tancant una fase de treball per involucrar les
entitats culturals del municipi i recollir les seves activitats
previstes així com les seves propostes. Properament, es farà també
aquesta tasca semblant amb el teixit econòmic i social de la ciutat.
Així mateix, ja s’ha elaborat un dossier de patrocinis i s’ha mantingut
reunions amb la Conselleria de Cultura de la Generalitat i amb la
Diputació de Tarragona per aconseguir suports per al projecte.
Segons ha explicat la regidora de Cultura també s’ha començat ja a treballar en el disseny dels tres actes principals de la capitalitat, per als quals s’apostarà fortament per creadors i producció pròpia.
Segons ha explicat la regidora de Cultura també s’ha començat ja a treballar en el disseny dels tres actes principals de la capitalitat, per als quals s’apostarà fortament per creadors i producció pròpia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada